دانستنی های قبل از طراحی وب سایت

توسط 
(0 رای‌ها)

بازطراحی موفق سایت: قبل از شروع حتما این مقاله را بخوانید!
تو این دوره و زمونه که استفاده از نت انقدر همه گیر شده، اگه میخواهید کسب و کارتون از دنیا عقب نمونه باید تو دنیای نت حضور داشته باشه. برای همین حتما باید یه سایت برای کارتون درست کنید تا اونایی که دنبال خدمات یا محصولاتتون میگردن، پیداتون کنن و دربارتون اطلاعات به دست بیارن

و در نهایت ازتون خرید کنن. اینطوری میتونید فروشتونو به حداکثر برسونید.
با این وجود، قبل از اینکه بخواهید تو طراحی سایتتون تغییراتی اعمال کنید، باید این موارد رو در نظر بگیرید تا بازطراحی موفقیت آمیزی داشته باشید:

بدونید چطوری یه سایت ساخته میشه

ببینید، طراحی سایت با توسعه سایت فرق داره. طراحی سایت به ظاهر سایت مربوط میشه، یعنی کارهایی که سایتتونو زیباتر و شکیل تر میکنه ولی توسعه سایت به عملکرد سایت ربط داره و کمک می کنه سایتتون کارهایی که میخواهید انجام بده رو درست اجرا کنه. اگه تفاوت بین این دو رو ندونید و ندونید چطوری این دو تا کنار هم میتونن یه سایت کامل بسازن، ممکنه سایتی که میسازید مشکل داشته باشه.

قبل از اینکه دست به بازطراحی سایت بزنید، تنظیمات کنونی سایتتونو تحلیل کنید

باید اول مشکلات سایت کنونی رو بدونید تا بتونید رفعشون کنید و توی بازطراحی دوباره همون مشکلات رو تکرار نکنید. اینطوری سایت تازه، قوی تر و بهتر از قبلی میشه. مشکلاتی که باید بررسی کنید شامل نقاط ضعف در جمع آوری اطلاعات کاربران، صفحات با ترافیک کم، درخواست اقدام ندادن به کاربر و از دست دادن موقعیت جذب مخاطب. میتونید این کارو با گوگل آنالتیک انجام بدید. پس اگه گوگل آنالتیک ندارید همین الآن رو سایتتون نصب کنید.

از محصولات ارزون استفاده نکنید

اگه دقت کنید متوجه میشید که بیشتر وقت ها چیزهای ارزون در نهایت گرون تموم میشن. مثلا شاید برای اینکه میخواهید کمتر خرج کنید، سایتی بسازید که ابزار بعضی از کارهایی که دوست داشتید انجام بدید رو نداشته باشه و در نتیجه کسب و کارتون نتونه خوب رشد کنه. سایت های رایگان یا ارزون هیچ وقت ظاهر حرفه ای ندارن مگر اینکه خودتون یه متخصص داشته باشید که تغییراتی که لازم دارید تو کدها و قالب سایت اعمال کنه. بهر حال اگه رو ظاهر آنلاین شرکتتون، که همون سایتتون باشه، سرمایه گذاری کنید بهتر نتیجه میگیرید و فرصت های بهتری نصیبتون میشه.

کارمندهای غیرحرفه ای و نامناسب استخدام نکنید

شرکت یا فردی که قراره طراحی سایتتونو انجام بده باید اونقدر حرفه ای باشه که بتونه یه سایت خوب براتون بسازه. طرف اونایی که خیلی مشتری دارن و سرشون شلوغه هم نرید، چون ممکنه نتونن به اندازه کافی براتون وقت بذارن. شرکتی رو انتخاب کنید که مطمئن باشید میتونید منظم باهاشون در تماس باشید و همیشه تو لیست کارهاشون هستید تا اگه یه وقت بابت مشکلی تو سایتتون نگران شدید بتونن براتون حلش کنن.

محدوده کار رو شفاف کنید

وقتی با متخصصان طراحی و توسعه سایتتون تماس میگیرد، حتما زمان تحویل و هزینه های مورد انتظارتون رو روشن کنید.

سایت های رقیب

از اطلاعات سایت های رقیب هاتون استفاده کنید تا برای بازاریابی سایت خودتون ایده بگیرید. میتونید با ابزار Moz.com و Compete.com اطلاعات سایت رقباتونو دربیارید.

روی محتوا بیشتر از ظاهر تمرکز کنید

شاید شما بیشتر وقتا روی ظاهر سایتتون بیشتر کار کنید و بیشتر هم و غمتونو بذارید رو اینکه سایت زیبایی داشته باشید، طوری که از محتوا بازبمونید و نتونید رو تولید محتوای خوب وقت بذارید. ظاهر خیلی تأثیری روی کسب و کارتون نداره. پس نباید محتوا رو فدای ویدئوها و تصاویر متحرک پر زرق و برق کنید.

برای خودتون ظرفیت ساخت فهرست کاربران ایجاد کنید

باید روی بخش های استراتژیک صفحاتتون ابزاری نصب کنید که اطلاعات تماس کاربرها رو بگیرن تا بتونید باهاشون در ارتباط باشید. مثلا یه ابزار عضویت خبرنامه بذارید تا کاربرها ایمیلشونو توش وارد کنن. ابزار  MailChimp و Contant Contact ابزار خوبین.

رتبه سئوی سایت رو بالا ببرید

اگه سایتتون تو موتورهای جستجو رتبه خوبی نداشته باشه، موتورهای جستجو زیاد تو صفحه نتایجشون نمیارنش و مشتری هم طبیعتا شانس زیادی نداره که سایتتونو ببینه و واردش بشه. پس باید سایتتونو از نظر سئو بهینه کنید. برای اینکه سئو و رتبه سایتتونو چک کنید میتونید از ابزار سئو استفاده کنید.

به علایق مخاطب توجه کنید

اگه نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری تو سایتتون پایینه، نشونه اینه که سایت ضعیفی دارید. اینم دلایل متعددی میتونه داشته باشه، از محتوای ضعیف گرفته تا مشکلات سختاری که کاربر رو ترغیب نمی کنه تو سایت بگرده و صفحات دیگه رو ببینه یا اطلاعاتشو وارد کنه.

مرتبا مطالب جدید و بروز رو سایتتون بذارید

همیشه باید مطالب تازه و جدید داشته باشید. اینجوری مجبورید همیشه درباره چیزهای بروز و رایج اطلاعات کسب کنید تا بتونید بازدید کننده ها رو با خودتون همراه و درگیر کنید. اگه کاربرها بدونن شما همیشه از تازه ترین و جدیدترین مطالب حرف میزنید هر از گاهی به سایتتون سر میزنن تا مطالب جدیدتونو بخونن.

بهینه سازی سایت برای دستگاه ها و پلتفرم های جدید

روز به روز مردم بیشتر به دستگاه های جیبی دسترسی پیدا می کنن. برای همین باید سایتتون علاوه بر کامپیوترهای معمول برای مشاهده از دستگاه های مختلف مثل تلفن های هوشمند، آیپد و انوع و اقسام دستگاه های دیگه هم بهینه شده باشه.

خواندن 209 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 28 مهر 1395 ساعت 07:05

نظر دادن

لطفا نظر خود را وارد کنید

نشانی ما

گروه نت برندینگ ، پیشرو در ارائه خدمات آکادمیک طراحی وب، برندینگ اینترنتی، توسعه کسب و کار و برنامه نویسی موبایل

آدرس : اصفهان، خیابان 22بهمن، بعد از مخابرات، مجتمع اداری الماس، طبقه2 ، واحد6

 +98-31-32402770

 +98-9131013307

عضویت در خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار در خبرنامه ما عضو شوید .