از شبکه‌های اجتماعی به نفع تجارتتان استفاده کنید

تا حالا فکر کرده‌اید چگونه می‌شود از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، یوتیوب و... برای تجارتتان سود بیشتری فراهم کنید؟ اگر به این کار تمایل دارید ما اینجا راه آن را به شما نشان می‌دهیم

احتمالاً شما هم مثل خیلی‌های دیگر، از طرفداران و کاربران شبکه های اجتماعی هستید اما، در مورد لزوم استفاده از آن برای توسعه‌ی تجارتتان هنوز دچار شک و تردیدید و هنوز اطمینان لازم را کسب نکرده‌اید.

امروزه فیس‌بوک به عنوان بهترین راه برقراری ارتباط با دوستان شناخته شده است، ولی پتانسیل و قابلیت‌های فوق‌العاده آن به عنوان ابزاری جهت بازاریابی، هنوز در بین بسیاری از افراد، ناشناخته است.

این در حالی است که شما می‌توانید از شبکه های اجتماعی، به عنوان ارزان‌ترین و مؤثرترین روش بازاریابی استفاده کنید! مهم نیست از کدام شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید، آنچه مهم است بهره گیری صحیح از آن‌ها، با داشتن کم‌ترین سرمایه است.

جارکوب مورگان، مدیر عامل شرکت ChessMediaGroup در سانفرانسیسکو می‌گوید : «شبکه های اجتماعی می‌توانند نقش بسزایی را در تجارت‌ها و به خصوص کسب و کارهای کوچک بازی کنند. »

شما می‌توانید از شبکه های اجتماعی، به عنوان ارزان‌ترین و مؤثرترین روش بازاریابی استفاده کنید! مهم نیست از کدام شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید، آنچه مهم است بهره گیری صحیح از آن‌ها، با داشتن کم‌ترین سرمایه است.

بر طبق آنچه مورگان به BusinessNewsDaily گفته است، شبکه های اجتماعی این امکان را به شرکت‌ها می‌دهد که بتوانند رابطه‌ی طولانی مدتی را با مشتریان خود برقرار کرده و حتی بعد از اتمام کار، همچنان ارتباط داشته باشند. با این روش می‌توان مشتریان را به حرفه‌ی خود علاقمند نگه داشته، حفظشان کرد و مراجعت دوباره و دوباره‌ی آن‌ها را برای همیشه تضمین نمود. ما به چنین مشتریانی، مشتریان وفادار می‌گوییم.

مورگان ادامه می‌دهد : «شبکه های اجتماعی به شرکت‌ها کمک می‌کنند که در کنار معامله‌ با مشتریان خود، تعامل دو طرفه پایداری نیز با آن‌ها داشته باشند»

فیس‌بوک

با توجه به آنکه فیس‌بوک اطلاعات کاربران خود مبنی بر شغل، علایق و سلایق آن‌ها را در دسترس قرار می‌دهد، مکان بسیار مناسبی برای شرکت‌هاست تا در آن به تبلیغ پیرامون محصولات و سرویس‌های خود پرداخته و از این فرصت ناب، نهایت بهره را ببرند.

شما می‌توانید با فرستادن تبلیغات خود ، به صفحه‌ی فیس‌بوک افرادی که فکر می‌کنید با تجارت شما ارتباط داشته باشند، راهی را پیش پای آن‌ها بگذارید که به سمت شما آمده و به پروفایلتان مراجعه کنند. البته باید حاضر باشید برای تبلیغاتتان هزینه کنید تا بیشترین قابلیت‌ها را برای انجام تبلیغ کارآمد، در دست داشته باشید.

همچنین می‌توانید از طریق درج تبلیغ در پروفایل، دیوار و یا تایم لاین خود، دوستانتان را در فیس‌بوک به سمت تجارت خود جذب کنید.

توییتر

اگر مخاطبین زیادی در توییتر دارید و تعداد قابل توجهی از افراد، توییت‌های شما را پیگیری می‌کنند، می‌توانید از طریق توییت تبلیغ به مخاطبانتان، تأثیر خوبی در تجارت خود شاهد باشید.

یوتیوب

با استفاده از یوتیوب می‌توانید ویدئوهایی که از کسب‌وکار و موضوعات مرتبط با تجارت خود تهیه کرده‌اید را به اشتراک گذاشته و حتی آدرس آن را برای مشتریانتان ارسال کنید. این روش به شما کمک می‌کند که توضیحات مربوط به محصول یا سرویس خود را به شیوه‌ی آسان‌تری ارائه نموده و به تجارت خود ارتقا دهید.

شبکه های محلی یا منطقه‌ای

علاوه بر شبکه های اجتماعی شناخته شده، سایت‌های شبکه محلی هم رایج شده است. ممکن است تعدادی از آنها، در محدوده‌ی تجارت شما قرار گرفته باشند.

اما این را مد نظر داشته باشید که حتی اگر تصمیم گرفته‌اید از شبکه های اجتماعی بزرگ جهت ارتقای تجارتتان استفاده کنید، قبل از اینکه دست بکار و وارد اجرائیات شوید، باید حتماً یک برنامه تدوین شده فراهم کرده و هدف ویژه را نشانه رفته باشید.

مورگان می‌گوید : «افراد زیادی هستند که کانتکت های زیادی دارند اما نمی‌دانند چگونه از آنها سود ببرند.»

لیست‌های ایمیل

تام فالس، استادیار رشته‌ی تبلیغات در دانشکده‌ی ارتباطات دانشگاه بوستون، می‌گوید : «استفاده از شبکه های اجتماعی می‌تواند به راحتی ساختن لیستی - از مشتریان خاص شما که به عنوان هدف شما برای انجام تبلیغات و ارایه محصولات پیشنهاد شده‌ی شما قرار گرفته‌اند – در ایمیل شما باشد. » او می‌افزاید : «با استفاده از ایمیل‌های مجوز دار، فرصت‌های بزرگی را می‌توان جهت سرمایه گذاری‌های بزرگ کسب نمود. »

اگر تمایلی به استفاده از توییتر و فیس‌بوک و دیگر شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود ندارید، باز هم راه باز است؛ در همان زمان شروع معامله و پروژه، ایمیل‌های آنها را بگیرید. با این کار می‌توانید با کسب اجازه‌ی قبلی از آن‌ها، تبلیغات خود را برایشان ایمیل کرده و به ادامه‌ی ارتباطات در آینده بپردازید.

در عین حال توجه داشته باشید که گاهی، برقراری ارتباطات بیش از حد و ناخواسته، می‌تواند به صورت معکوس عمل کرده و مشتریان زیادی را از شما فراری داده و صدمات جبران ناپذیری را به تجارت و حرفه‌ی شما وارد آورد.

خواندن 174 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 25 مهر 1395 ساعت 06:35

نظر دادن

لطفا نظر خود را وارد کنید

نشانی ما

گروه نت برندینگ ، پیشرو در ارائه خدمات آکادمیک طراحی وب، برندینگ اینترنتی، توسعه کسب و کار و برنامه نویسی موبایل

آدرس : اصفهان، خیابان 22بهمن، بعد از مخابرات، مجتمع اداری الماس، طبقه2 ، واحد6

 +98-31-32402770

 +98-9131013307

عضویت در خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار در خبرنامه ما عضو شوید .